Verduurzamen is hot: steeds meer bedrijven keren het tij richting een nieuwe, duurzame economie. Vele daarvan zetten hun tanden in onderwerpen als klimaatverandering, CO2-reductie en kansengelijkheid. Een positieve ontwikkeling zou je zeggen. Toch zijn er waarschijnlijk ook bedrijven waar je vraagtekens bij zet. Kunnen bedrijven een bos aanleggen ter compensatie van CO2-uitstoot, en intussen blijven doen wat ze al deden? Zit duurzaamheid écht verankerd in het DNA of poetsen sommige bedrijven meer hun imago op?
Natuurlijk wil niemand beticht worden van greenwashing. Als bestuurder of commissaris zie je er dan ook op toe dat je bedrijf écht bijdraagt aan de nodige oplossingen voor die nieuwe, duurzame economie. Hoe zorg je ervoor dat jouw visie en beleid helder is? Hoe erken je dat je stappen zet, maar het ideaal nog niet helemaal bereikt? En communiceer je daarover met stakeholders – inclusief je eigen medewerkers?
We voeren het ongemakkelijke gesprek met Virginia Yanquilevich en Marit van Egmond (commissaris en bestuurder) over greenwashing. En hoe je daar vanuit jouw rol mee kunt omgaan.
WAAROM DIT INTERESSANT IS VOOR JOU
- Je ontdekt hoe de sprekers vanuit verschillende invalshoeken in de praktijk reflecteren op dit thema
- Je krijgt inzicht over hoe je kunt omgaan met de waarde van verduurzamen én met mogelijke greenwashing
- Je kunt meedoen met het gesprek door vragen te stellen aan de sprekers of door je suggesties te delen
SPREKERS
- Virginia Yanquilevich, CEO Dopper en Commissaris bij Social Enterprise NL
- Marit van Egmond, CEO Albert Heijn en Bestuurder bij Ahold
- Niels van Tent, Partner Ebbinge
- Maria van der Heijden, Directeur-bestuurder MVO Nederland
VOOR WIE
Voor bestuurders en commissarissen van bedrijven met 50+ medewerkers, overheidsbedrijven en de semi-publieke sector.
ODE AAN HET ONGEMAK
Het thema van de webinars voor bestuurders en commissarissen 2022 is ode aan het ongemak. In ieder webinar bespreken we een praktijkonderwerp binnen dit thema – en wat dat vraagt van jouw leiderschap.
Dit webinar is een samenwerking van Ebbinge, Change Inc. en MVO Nederland.